
Mazumtirdzniecības iepakojums produktiem
NNZ, the 100-year-old Groningen family business and multinational, wants to revolutionise packaging
A well-kept secret: NNZ operates 24 subsidiaries in 18 countries, employing 250 people in the global packaging market for the agricultural, industrial and retail sectors. The company celebrates its centenary on 22 October 2022. What makes the story of this northern Netherlands company so special?
* A unique insight into the sustainable future of packaging
As an independent consultant and socially responsible company, NNZ, still wholly owned by the Boot family, has a unique vision of how the packaging market – a highly topical concern – can be completely reshaped. An example of this is the packaging it supplies to the Danish company Nordic Harvest, a pioneer in vertical farming. The future of packaging is nowhere more visible than in NNZ’s innovation department. This is where the future becomes an exciting, tangible present.
* Fourth generation of the Boot family gradually taking over the helm
NNZ started 100 years ago in the Libau warehouse in Groningen. Roos van Vugt was the first member of the fourth generation to join the company, six years ago. She was recently voted sales manager of the year 2022 by the Netherlands’ Sales Management Association. Roos’s motto: “Success is not in reaching the destination, but in making the journey.”. The second member of the fourth generation to continue the family business is Patrick Boot, who will become CFO of NNZ USA in October.
* Singularly socially responsible company committed to employee wellbeing
As a socially driven company, NNZ is a pioneer in this field with its own family charter, which includes many safeguards for its employees and for the company’s continuity. ‘We are a company with a family’ is how the current third generation expresses it. Employees have countless stories that testify to this – and that they see NNZ as one big family is demonstrated by the large number of employees with long service records.
* Investing in the future to continue to live up to ethical standards
Ethics is is a word that means a lot to me, says CEO Len Boot. NNZ is committed to sustainability, good working conditions and the absence of child labour. The organisation also refuses to speculate on futures markets, for either raw materials or currencies. And it embraces in both letter and spirit the objective of the EU circular economy action plan to make all packaging recyclable, compostable or reusable in an economically viable manner by 2030. NNZ devotes particular attention to Bangladesh, a key jute-producing country. In late 2021, NNZ-funded construction began on a school in one of Bangladesh’s poorest areas. The school will be opened by NNZ in October 2022.
For further information, please contact:
CEO Len Boot
NNZ Group
Aarhusweg 1
9723 JJ Groningen
The Netherlands
Telefoon: +31 (0)50 5207830
Email: info@nnz.com
www.nnz.com
Pirmajā desmitgadē mēs bijām celmlauži: Dibinātājs Riens Bots (1889-1964) rada NNZ (Noord Nederlandsche Zakkenhandel) 1922. gadā. Pirmā filiāle bija noliktava Groningenā ar nosaukumu “Libau”, drīz 1924. gadā tai sekoja ēka Hoornsche Diep Groningenā. Celmlauža darbības: braucieni uz ārzemēm uz Baltijas valstīm, Čehijas Republiku un Ungāriju. Kā arī džutas maisu un džutas auduma iegāde Pakistānā, Indijā un Bangladešā. 1928. gadā apgrozījums sasniedza 334 000 NLG.
Otro desmitgadi mēs atvēlējām pētniecībai: Lenderts Bots (1911-1972) uzņēmējdarbības iespēju meklējumos izceļoja pa visu Eiropu. 1939. gadā viņš pat apmeklēja Ameriku, kur izveidoja sakarus ar cukura fabriku. Atrodoties Amerikā, viņš iegādājās kokvilnas cukura maisus, kurus viņš aizsūtīja uz Nīderlandi ar “Holland America Line”.
Trešā desmitgade pagāja ar aizrautību. Lai apmierinātu augošo pieprasījumu, Lenderts pēc kara kārtējo reizi devās ceļot. 1947. gadā viņš iegādājās džutas maisus Amerikā un Kanādā. Sortimentam pievienoja daudzsienu papīra maisus, un pēc tam, kad Spānija kļuva par galveno sīpolu maisu noieta tirgu, tika izveidots kopuzņēmums ar uzņēmumu American Chase Bag.
Ceturto desmitgadi mēs veltījām stabilitātei. Stabilas piegādes un godīga uzņēmējdarbība nodrošina uzņēmuma attīstību. 1954. gadā uzņēmumam pievienojās Riena Bota otrais dēls Vims Bots. 1957. gadā NNZ strādāja aptuveni 50 darbinieku, un viņi atzīmēja jaunas filiāles atvēršanu ar pirmo džutas apdrukas mašīnu.
Mūsu piektajā desmitgadē pienāca laiks izmaiņām, un sešdesmitajos gados NNZ devās jaunos uzņēmējdarbības virzienos. Jauni iepakojuma materiāli, piemēram, linoleja maisi, daudzsienu papīra maisi, kartons, polipropilēns un polietilēns, kļuva aizvien svarīgāki. Pēc tam, kad 1961. gada 1. decembrī Bots vecākais aizgāja no amata, par NNZ direktoriem kļuva Lenderts un Vims Boti.
Sestajā desmitgadē mēs mainījām NNZ zīmolu. 1970. gadā Vims Bots nolēma mainīt nosaukumu no “Noord Nederlandsche Zakkenhandel N.V.” uz ‘NNZ industrial packaging bv”. Šādu lēmumu pieņēma aizvien pieaugošo starptautisko sakaru ietekmē, kā arī tādēļ, ka preču sortiments vairs neietvēra tikai maisus, bet arī citus iepakojuma veidus.
Septītajā desmitgadē mēs ķērāmies pie ģeogrāfiskās paplašināšanās. 1983. gadā uzņēmums atvēra pirmo biroju Vācijā, pēc diviem gadiem tas atvēra tirdzniecības biroju Džordžijas štata Rosvelas pilsētā, kur vadību uzņēmās Marko Bots. 1998. gadā NNZ bija 100 darbinieku, 14 starptautisko filiāļu, un uzņēmums piecu gadu laikā divkāršoja apgrozījumu, sasniedzot 100 miljonus NLG.
Astoto desmitgadi mēs veltījām pārprofilēšanai. NNZ pievienojās Lens Bots, kurš pārprofilēja NNZ kā neatkarīgu konsultantu, kas piedāvā saviem klientiem labākos iepakojuma risinājumus, atsakoties no ražošanas. Viņš izveidoja pētniecības un izstrādes nodaļu, kas vēlāk radīja godalgotos produktus Carry-Fresh, Liqui-Sorb un Twin-Bag.
Devītajā desmitgadē mēs attīstījām jaunu redzējumu. 2002. gada jūnijā dienas gaismu ieraudzīja jauns logotips un devīze: iepakojumu tīkls NNZ. NNZ kļuva par starptautiskā ražotāju, iepakotāju, izplatītāju, universitāšu, valdību un patērētāju tīkla centru. Uzņēmumu no 2004. gada vada Lens Bots, kas pārstāv ģimenes trešo paaudzi. 2007. gada 11. maijā atvēra uzņēmumu NNZ Benelux un NNZ Group jaunu un ilgtspējīgu biroju Groningenā. Uzņēmuma procesu un produktu kvalitātes pamatā ir ISO un BRC sertifikācija.
Desmitajā desmitgadē mēs izgājām starptautiskajā arēnā. NNZ ir tirgus līderis pārtikas produktu transportēšanā, vairumtirdzniecībā un iepakošanā mazumtirdzniecībai. Uzņēmums turpina izaugsmi rūpnieciskā iepakojuma jomā. Uzņēmuma apgrozījums ir sasniedzis 170 miljonus eiro, tas nodarbina 250 darba ņēmēju un tam ir 22 meitasuzņēmumi 18 valstīs. Uzņēmumam arī ir starptautisko uzņēmumu, ar kuriem tas sadarbojas, tīkls vairāk nekā 50 valstīs visā pasaulē.
Šobrīd NNZ kā starptautisks iepakojuma uzņēmums turpina augt un apkalpot klientus pārtikas produktu un rūpnieciskajā tirgū, pateicoties pakalpojumiem un tuvajām attiecībām ar klientiem, īpašu uzsvaru liekot uz ilgtspēju un inovāciju visos savas darbības aspektos. NNZ pārveido sevi, savus produktus un pakalpojumus jau no 1922. gada, un tas ir tikai pats sākums
Uzņēmums NNZ pārveido iepakojumu no 1922. gada. Un ne tikai radot inovatīvus risinājumus saviem klientiem. Mēs arī nepārtraukti pārveidojam NNZ organizāciju. Mēs izveidojām filmu ar nosaukumu “100 gadi NNZ”, kurā mēs precīzi parādām, kā mēs esam pārveidojuši un ieviesuši novatoriskus iepakojumus pagātnē un turpināsim to darīt arī turpmāk.
"*" norāda obligātos laukus
Šos sīkfailus izmanto, lai optimizētu vietnes veiktspēju un funkcionalitāti. Pārlūkojot vietni, šie sīkfaili nav būtiski. Tomēr ir iespējams, ka noteikti tīmekļa vietnes elementi bez sīkfailiem nedarbosies pareizi.
Šie sīkfaili apkopo datus, kurus mēs izmantojam, lai saprastu, kā mūsu tīmekļa vietni izmanto un uztver. Šie sīkfaili mums palīdz arī optimizēt vietni, lai iegūtu vislabāko lietotāja pieredzi.
Šie sīkfaili ļauj reklāmu tīkliem pārraudzīt jūsu darbību tiešsaistē, lai tie varētu rādīt atbilstošas reklāmas, ņemot vērā jūsu intereses un tiešsaistes uzvedību. Šie sīkfaili arī neļauj atkārtoti rādīt vienas un tās pašas reklāmas.